دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه
سیر تا پیاز ثبت‌نام

سیر تا پیاز ثبت‌نام

ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان مقطع دکتری ناپيوسته، دکتری پیوسته، دکتری مستقیم و کارشناسی ارشد ناپیوسته سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

پذیرفته‌شده محترم

ورود شما را به جمع خانواده دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و موفقیت‌تان در آزمون سراسری را تبریک عرض می‌نماییم. ثبت‌نام، اولين گام برای پيوستن به خانواده دانشگاه تحصيلات تكميلی است؛ بدين منظور مراحل فرایند ثبت‌نام را، در تمامی مقاطع پذیرفته‌شده، به دقت مطالعه نموده و برای انجام ثبت‌نام از چارت و راهنماهای زير كمک بگيريد.


تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ تمدید شد ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان دکتری ناپیوسته و دکتری مستقیم و کارشی ارشد ناپیوسته (ورودی مهر ۱۴۰۲-۱۴۰۱) *

۲۹ و ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود

۳ الی ۶ مهر ۱۴۰۱ ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان دکتری پیوسته فیزیک **

هفته اول مهر ۱۴۰۱ ثبت‌نام حضوری پذیرفته‌شدگان دوره دکتری ناپیوسته استعداد درخشان (بدون کنکور) در محل آموزش دانشگاه

شروع کلاس‌‌ها (حضوری) ۲ مهر ۱۴۰۱ **


واکسیناسیون دز چهارم (یادآور) واکسن کرونا برای حضور در اماکن عمومی دانشگاه (خوابگاه‌ها، کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌ها و سلف سرویس) ضروری است.

* آن دسته از دانشجویانی که نتوانسته‌اند در تاریخ مقرر ثبت‌نام کنند؛ با آموزش دانشگاه به شماره‌های ۰۲۴۳۳۱۵۵۱۳۳، ۰۲۴۳۳۱۵۵۱۳۸، ۰۲۴۳۳۱۵۵۱۲۵، ۰۲۴۳۳۱۵۵۱۳۷، ۰۲۴۳۳۱۵۳۴۸۳ تماس بگیرند (از ساعت ۱۱ الی ۱۳).

** شروع کلاس‌های دوره دکتری پیوسته فیزیک از روز شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ خواهد بود.

آشنایی با دانشگاه

چارت مراحل ثبت‌نام غیرحضوری

مراحل ثبت‌نام دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پذیرفته‌شده در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

۱ دریافت کارنامه‌های سلامت روان و سلامت جسم: تمامی دانشجویان باید با مراجعه به وب‌سایت وزارت علوم، پس از تكميل كارنامه‌های سلامت روان و سلامت جسم خود، كدهای رهگيری را دریافت (كد رهگيری برای كارنامه سلامت روان و كارنامه سلامت جسم جداگانه صادر خواهد شد) و فایل مربوطه را در فرایند ثبت‌نام خود در محل خواسته شده بارگذاری کنند. تا زمان شروع کلاس‌ها فرصت دارید این بخش را تکمیل نمایید.


۲ دریافت شماره‌ دانشجویی: برای ثبت‌نام در بخش آموزش، از طریق اتوماسیون اداری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم ‌پایه زنجان و بخش پذیرش، با درج کد ملی و شماره شناسنامه خود، وارد سیستم شوید و در هر مرحله اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و تائید نمایید.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

  • فایل مدارک شناسایی که در سیستم اتوماسیون بارگذاری می‌شود.
  • بارگذاری فایل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین.
  • بارگذاری مدركی كه وضعیت نظام وظیفه دانشجویان را، با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در دفترچه‌های راهنمای آزمون ورودی سازمان سنجش، نشان دهد.
  • بارگذاری فایل کارنامه‌های سلامت روان و سلامت جسم (و دو سری تصویر کامل (کپی) از آن‌ دو در زمان مراجعه به دانشگاه، که بعداً اطلاع‌رسانی خواهد شد، ارائه کنید).
  • ورود اطلاعات جهت ثبت‌نام در کتابخانه

۳ حساب کاربری: جهت استفاده از خدمات مرکز کامپیوتر دانشگاه (از جمله ایمیل، پرینتر و وای‌فای) نیاز به نام کاربری دارید. پس از تعریف نام کاربری، ظرف سه روز با مراجعه مجدد به سامانه تعریف نام کاربری، از نتیجه اعتبارسنجی آن، اطمینان حاصل فرمائید.


۴ تقاضای وام دانشجویی: در صورت تمایل به دریافت تسهیلات رفاهی دانشجویی اعم از خوابگاه و وام باید از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه اقدام کنید. چنانچه در صندوق رفاه دانشجویان پرونده ندارید، با انتخاب "ثبت‌نام دانشجوی جدید" و تکمیل اطلاعات، به پورتال خود وارد شوید. از منوی اطلاعات دانشجو، درخواست مقطع جدید را انتخاب نموده و اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل نمایید (دانشکده را خالی بگذارید).
در صورت انجام موفق موارد فوق می‌توانید از تاریخ یک‌شنبه، 27 شهریورماه، در زمان‌های اداری (شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ تا ۱۴) جهت اسکان به دانشگاه مراجعه نمایید.

در صورت درخواست وام دانشجویی مدارک ذیل را تهیه نموده و از طریق اتوماسیون اداری دانشگاه (از مسیر اتوماسیون اداری دانشگاه، مکاتبات اداری، فرم‌های درخواست، سایر درخواست‌ها، فرم بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی) بارگذاری نمایید:

  • اصل سند تعهد محضری (دانشجویان دکتری ۲ نفر ضامن و دانشجویان کارشناسی ارشد ۱ نفر ضامن) که منطبق با نکات زیر باشد:
    • تنظیم سند در یکی از دفاتر اسناد رسمی معتبر و مطابق مفاد فرم نمونه باشد.
    • متن سند به صورت تایپ شده، مطابق نمونه و حتی‌الامکان در ابعاد کاغذ A4 باشد.
    • ضامن الزاماً باید کارمند رسمی یا پیمانی یکی از سازمان‌های دولتی باشد.
    • برای مشاهده و دریافت نمونه فرم سند تعهد محضری به این آدرس مراجعه نمایید.
  • کپی حکم کارگزینی ضامن(ها). درصورت بازنشستگی ضامن، ارائه اصل گواهی کسر از حقوق به نام صندوق رفاه دانشجویان الزامیست.
  • ارائه‌ی مشخصات حساب بانک تجارت فعال به نام دانشجوی متقاضی تسهیلات رفاهی.

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت درخواست تسهیلات به ایمیل‌هایی که از طرف امور رفاهی دانشگاه به ایمیل دانشگاهی‌ شما ارسال خواهد شد و صفحه‌ی آیین‌نامه‌های امور دانشجویی توجه نمایید.
اصل تمامی مدارک بالا را به‌همراه دیگر مدارک خواسته‌شده در اولین مراجعه حضوری خود به امور رفاهی دانشگاه تحویل نمایید.


۵ انتخاب واحد: اگر مراحل قبل را به‌درستی انجام داده باشید، انتخاب واحد فصل اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای شما، توسط کارشناس دانشکده مربوطه انجام می‌گردد.

راهنمای استفاده از امکانات دانشگاه (سامانه آموزش مجازی و سرویس‌های مرکز کامپیوتر)

ویدئوی آموزش استفاده از سرویس ایمیل
ویدئوی آموزش استفاده از فایل سرور
ویدئوی استفاده از سرویس پرینتر
ویدئوی آموزش استفاده از کلاس‌های مجازی دانشگاه
برای استفاده از راهنماهای مرکز کامپیوتر از این آدرس استفاده کنید.

تلفن‌های تماس ضروری دانشگاه

ردیف بخش سمت تلفن تماس
۱ آموزش مدیر آموزش +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۳۰۶
۲ مسئول ثبت‌نام +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۳۳ - ۵۱۳۷
۳ نظام ‌وظیفه +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۳۸
۴ امور دانشجویی امور مربوط به سلامت جسم و روان +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۱۹
۵ خوابگاه و وام دانشجویی +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۳۴
۶ دانشکده علوم‌ زیستی کارشناس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۱۳۱ - ۳۳۳۹
۷ رئیس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۱۳۸
۸ دانشکده شیمی کارشناس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۲۳۲
۹ رئیس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۲۲۰
۱۰ دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات کارشناس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۴۴۱
۱۱ رئیس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۳۷۹
۱۲ دانشکده علوم زمین کارشناس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۸۲۶
۱۳ رئیس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۷۸۶
۱۴ دانشکده ریاضی کارشناس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۰۴۷
۱۵ رئیس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۰۸
۱۶ دانشکده فیزیک کارشناس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۲۱۰۷
۱۷ رئیس دانشکده +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۲۰۱۵
۱۸ مرکز کامپیوتر ایمیل دانشگاه +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۲۲۵۳
۱۹ سامانه کلاس‌های مجازی +۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۲۲۵۲

Developed by the IASBS Computer Center